vackra träfönster

inspiration från Kronfönster

Val av fönster..?

När man bygger nytt är det galet mycket att tänka på. En djungel av allt som hör till. Materialval, färger, ritningar, kök, kakel, val av tegel, kupor, lister, blandare och inte minst fönster. Listan kan göras hur lång som helst. 

För mig är ljuset otroligt viktigt i ett hus, och därför älskar jag just fönster. Vi har därav väldigt många fönster, ville helst ha två i varje rum, från olika väderstreck. 

Såhär i efterhand önskar jag att budgeten hade rymt fönster som man öppnar med just gamla fina haspar, som ovan. Hade blivit en mer gedigen känsla tror jag.. Nu passar iof våra fönster otroligt bra in då vi har ett New England inspirerat hus, där man just öppnar dem nerifrån (som sig bör). Men saknar lite att bara kunna öppna upp, rakt fram. Speciellt på sommaren när man bara på gammalt hederligt sätt kan trycka i ett myggnät, som på landet.

Är ni i byggartagen, eller ska byta ut era gamla fönster kika gärna hos Kronfönster, de har ett gediget utbud, jag fastnade speciellt för deras fina träfönster.


De här inlägget är ett redaktionellt samarbete med Kronfönster.

Kommentarer

Visst gör det mycket om man hittar fönster med lite extra detaljer och som smälter in till sin egen stil.
HA en fin helg/Kram

Populära inlägg