längtan


Känner nästan doften av dessa ljuvliga syrener när jag ser denna bild. Längtar nu så innerligt efter våren. Imorse när jag vaknade tycktes jag höra fågelkvitter, men var nog mer ett önsketänkande. Tänk när de små rackarna sätter igång, finns det något härligare att vakna upp till. Projekt 2009: Vill så gärna få upp staket, grind och fixa uppfarten mot huset. Måste bygga en ordentlig trappa i sten osv. Trädäck och trappa på baksidan. Vi har att göra och tar längre tid nu när vi i höstas prioriterade giftemål och bröllopsresa. Man är ju tyvärr inte gjord av pengar. Men det är väl det som är grejen, det tar aldrig slut. Sen börjar det om igen. xx

Kommentarer

Anonym sa…
Precis så är det: Det tar aldrig slut.. och sedan börjar de tom igen:)
Tur är väl det.. så att man har något att göra och att längta efter.
Åhh ja visst längtar man efter vårens alla underbara dofter och ljud en grådassig dag som denna!!! Men med våren tinar också snötäcket bort som så snällt dolt vår leriga nybyggargård... Men jag säger som du det är väl det som är grejen, man behöver aldrig känna sig sysslolös om man bor i hus!
Skatan sa…
Åh...ja du! Jag bara instämmer. Det doftar ända hit :)

/Anna
Unknown sa…
Syrener mmm...skolavslutningstider påminner det mig om.
Själv lade jag upp en tulpan bild på bloggen idag. Vill ha vår nu!

/Änglahår
Anci sa…
Underbara blommor ! Våren börjar kännas närmare nu.

Kram
Ååååå jag kan känna doften. Bara några månader kvar...
Anonym sa…
Känner nästan doften av syrener i bilden... Tror det är människans natur att aldrig vara nöjd - att alltid önska sig mer eller något annat....

Populära inlägg