våran hall


foto: dreamhouse
Hallen är inte riktigt färdiginredd, det ska upp lite mer på väggarna osv. Men här kommer ett smakprov på en hörna, här ser ni klädkammare under trappen som vi byggt själva. Trappan som våran fantastiske granne byggt får ni snart se mer av, vi har faktiskt ett lager till att styka på räcket. Den underbara tapeten från ralph lauren, blev superfint tillsammans med de svartlutade golven och de vita almogelisterna (blev bra till slut, phu). Det gamla bordet från mormor och morfar passade perfekt i hörnan. Igår tvättades ena kortsidan på huset och jag grundmålade räcket, bilder kommer. Hoppas ni får en skön dag, trots måndag och regn.

före: kikar man noga ser man hur de hängt tapeterna snett.

här rakt fram under trappen är det numera en klädkammare. trappen installerad men omålad. ps, här skymtar jag förbi.

Kommentarer

Singelsussi sa…
Vilket jobb vännen! Tvätta och måla hela huset 3 ggr låter som ett hästjobb. Men gud så fint det blir. Jag går på semester snart och vill gärna svänga förbi och hälsa på er snart. Nästa vecka kanske?

Kram
dreamhouse sa…
singelsussi: japp då går vi på semester! vi är hemma och målar då så du är mer än välkommen! var beredd att få en pensel i handen..haha.. vad kul och ses snart!!!kram
Anonym sa…
Underbart vackert! Jag gillar verkligen ert golv. Det blir så fint mot de vita listerna.
Hej!
Sååå snyggt!! Ser ut som en bild från en tidning :)
Kram!
Anonym sa…
Jo vad snyggt det blev. Älskar stilen.

Lycka till med att tvätta och måla resten av huset.

Ser fram emot att se resultatet.

Varma hälsningar
Linda
Annika sa…
En jättefin bild på er vackra hall! Som tagen ur en inredningstidning!
Men neee... nu hittade jag ännu en blogg som jag blev helt såld på. Så fint! Och vilket HUS ni byggt!! Wow... avis!!
Jag länkar till dig om det är ok... =)

Vill också tipsa om ett litet specialerbjudande jag har på min blogg. Kika gärna in!!

Kram från Lina
Så flott det ble i hallen!! Lykke til med malejobben, kjedelig jobb, men så viser det nå godt igjen at en har gjort noe så det er jo litt motiverende...
Jag har sneglat på den där tapeten länge och kan ju bara konstatera att den är ännu snyggare "i verkligheten" än i affären :-) Har följt din blogg länge och det är så kul att se hur fint ni fått det i huset!

Lycka till med målningen!

Kram,
Ann
Anonym sa…
very nice house.
Mrs M sa…
Gud vad snyggt!
Kram/ Mimmi
Fabrikken sa…
Så fint det blir. Virkelig et dreamhouse :)
Zizzi sa…
Underbar hall! Jättefint! Kul att se hur det har "vuxit fram"!
Kram cissi
Anonym sa…
Hej!
Har besökt din blogg fler gånger nu och tycker att det är dags att lämna några rader. Först och främst vilket vackert hus, både utvändigt och invändigt. Är också förjust i New England och den inspiration men hittar där.
Hoppas att det är ok att jag länkar?

/Nettan
dreamhouse sa…
alla: tack snälla!

jamen visst, länka gärna! ha en härlig dag alla grymma! xx
Anonym sa…
Vilken fantastisk vacker trappa och vilken fin bild du tagit. Kanon!

Jag lägger till dig i mitt länkarkiv, jag håller på att uppdatera min blogg nu på semestern med allt jag inte hunnit göra till vardags...
Brunkullan sa…
Jättesnyggt! Tapeten är så fin. Vill ha en liknande som fond i yngste sonens rum. Inte den äkta dock, när det är en vild pojke vi talar om;) Det kan bli dyrt i längden..hihi...så det blir en kopia:)

Vill gärna se mer av trappen.
Det är svårt med snygga trappor, och vi (eller jag...) funderar på att bygga in vår i raduset. Gillar inte öppna steg där det bara dammar på allt under trappen. Inget vettigt går att ställa där heller...Bättre då med förvaring!

Nåja!
Din hall med trapp är väldigt tjusig i alla fall:)

Susanne
anna k. sa…
Vilket snyggt bord ni hittat till hallen! Har varit på jakt efter ett snyggt bord hur länge som helst nu... Kanske man stöter på ett nu under en lång loppissommar :)
tinemor sa…
wow!!
Så utrolig flott det blir!!!
Jette lekkert!!
Elsker alt.
Ønsker deg en trevlig uke!
ColonialEast sa…
Fantastiskt fint!
dreamhouse sa…
helena: vad spännande! tack o tack! ska lägga till dig oxå här! xx
Anonym sa…
Åh, man blir ju helt galen när man ser ert fina hus! Men vilket jättejobb ni har lagt ner.

Populära inlägg