Hint of drama


bild lånat från ralph lauren
Har haft en av de märkligaste dagarna...hmm, men det är bara att ta nya tag, blicka framåt. Säger bara så. Nu till husbygget, kom precis därifrån efter att (i mörker) flyttat på två pall med överbliven tegel. Tegel nuförtiden är tillverkade i betong kan jag tillägga (galenskap-avskyr tegel). Just nu är vi inne i en fas när man inte tycker att det händer nåt. Men visst, de drar rör för ventilation, öppnat upp hålet där öppna spisen skall muras, byggt den fasta hyllan i duschen.. men man blir en uns orolig när det känns som att det är oändligt mycket kvar. Nu försöker vi för fullt att boka in en grävgubbe som kan hjälpa oss med finplanering av uppfarten/parkeringen. Prio #1. Fortsatt mysig kväll till alla ni som läser.
We just come back from the house. We have removed two footstools with bricks..phuu (in the dark). Our #1 prio at the moment is to find someone who can help us with the parkingplace. Good night to all of you! xx

Kommentarer

Anonym sa…
God kväll
Jag kan tänka mig att det känns som att tiden står still när det är små men viktiga saker som görsmen som inte syns. Idag var vi och tittade på ett nytt hus som var fantastiskt och genast sprang jag hem och tittade på bilder från din sida för att hitta tapeter, färg och möbler. Detta blir kul.

Varma hälsningar
Linda Moberg
dreamhouse sa…
linda: vad spännande! lova att uppdatera om hur det går. tack rara, haha.. glad att jag kan hjälpa till på nåt sätt! natti
Tingeltangel sa…
Det är så roligt att följa ert projekt. Hoppas det är ok att jag länkar till ditt drömhus?
Blir ju lite nyfiken på vad det är för drama du varit med om...?!?? Förstår att det blir perioder när man inte tycker det händer någonting, man vill ju kunna se med ögat att det händer grejer. Tänk när det är dags för golv, tapeter och så vidare! Åh, så spännnade!
Kram till dig vännen!
dreamhouse sa…
tingeltangel: det får du mer än gärna! tack för att du följer med!! nattinatti

jenny: ja ibland räcker det med att får skriva lite.. och kan tyvärr inte skriva allt. men tack raris, betyder mkt att du lämnars små härliga pepphälsningar. kramkram
mig sa…
Hej! Tänk att här i höstmörkret få en härlig inspirationsplats att gå till. Jag är helt facinerad av din sida och dina påhitt, nu blir min man väldigt glad (inte). Så nu har jag bestämt att alla furutak som finns i vår villa ska målas vita. För det var ju faktiskt två år sedan vi la in vitlaserade furugolv på hela bottenplan satte in nytt kök , nytt badrum ja typ allt men nu är det dax för övre plan, måste få lite ideer på bra barnrum oxå. kommer att fortsätta gå in och hämta inspiration. tack hälsningar Jessica
dreamhouse sa…
jessica: vad rar du är som skriver så snällt! och kul att kunna inspirera! det låter superfint att måla om. Ett hem ska alltid stå under förändring, det är ju det som gör det.. Ja ska göra en liten djupdykning i barnlandet, kanske hittar nåt fint! god kväll och tack för att du kikar in!!

Populära inlägg